PRZEDSZKOLAKI W PIĄTCE
Przez trzy dni w murach naszej szkoły gościliśmy na początku marca przedszkolaków z grup pięcio i sześciolatków z ostrowskich placówek nr 1, 3, 8, 9, 10, 12 i 15. Już po raz trzeci szkolny Zespół do spraw integracji przygotował dla dzieci ciekawe warsztaty. Przedszkolaki przygotowywały pod czujnym okiem p. Katarzyny Łukaszewskiej i p. Moniki Marcinkowskiej oraz uczniów z klas IVa i IVb wiosenne kwiatki z wesołą pszczółką, które z pewnością zdobią teraz niejedną doniczkę i pokój, bowiem swoje dzieła mali plastycy zabrali ze sobą do domu. Wielu pozytywnych emocji dostarczyła rywalizacja w sportowych rozgrywkach na świeżo wyremontowanej sali gimnastycznej prowadzonych przez nauczycieli wychowania fizycznego p. J. Zemską, p. J. Wawrzyniaka i p. P. Bendkowskiego. Grupy przedszkolne bawiły się także w sali Radosnej Szkoły, gdzie p. M. Kołodziej oraz p. M. Pawlak przygotowały dla nich szereg zabaw integracyjnych. Niezmienne od trzech lat wielką atrakcja są dla pięcio i sześciolatków warsztaty przyrodnicze przygotowywane przez p. K. Krawczyk i jej asystentów z Klubu Młodego Naukowca – obserwując prawdziwe eksperymenty w tym czarodziejskie balony, żarłoczną butelkę czy magiczną pianę – dzieci mogły poczuć się jak prawdziwi uczniowie. Dzięki temu, że są to doświadczenia z użyciem materiałów, jakie można znaleźć w każdym domu, uważni naukowcy z pewnością spróbują je pokazać swoim rodzicom. Wesoło i bardzo głośno było na prowadzonych przez p. A. Roszak i p. M. Monetę – Molską warsztatach muzycznych. Przedszkolaki poznawały instrumenty muzyczne, grały proste melodie i śpiewały piosenki. Wszystkie te zajęcia miały na celu pokazanie, że Szkoła Podstawowa nr 5 to ciekawe, przyjazne dzieciom miejsce, ponadto warsztaty przygotowane przez nauczycieli z Zespołu do spraw integracji rozwijały wszechstronnie zdolności małych dzieci. Radosne miny małych gości i przekazywane przez wychowawców grup przedszkolnych podziękowania świadczyły o tym, że każdy uczestnik warsztatów wyszedł z naszej szkoły pełen wrażeń i nowych doświadczeń.