„ALFABET LOGOPEDYCZNY”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO „ALFABET LOGOPEDYCZNY” – SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5
IM. MIESZKA I W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
B – BIEDRONKA
Cel: ćwiczenie oddechowe wyróżniające fazy wdechu i wydechu.
C – CELINKA
Cel: rozwijanie sprawności aparatu mowy.
D – DŁUGI WĄŻ
Cel: kształtowanie prawidłowego toru oddechowego oraz usprawnienie czynności artykulacyjnych.
F – FRYZJER
Cel: wydłużanie fazy oddechowej, kształtowanie prawidłowego toru oddechowego.
G – GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA
Cel: usprawnienie narządów artykulacyjnych, rozwijanie koncentracji.
K – KOSTKA
Cel: usprawnienie motoryki narządów artykulacyjnych.
Ł – ŁÓDKI
Cel: ćwiczenie oddechowe uświadamiające siłę strumienia wydychanego powietrza.
P – POKAŻ JAK …
Cel: usprawnianie narządów mowy i zachęcanie do aktywności w zabawie.
R – RÓŻNICOWANIE
Cel: kształtowanie słuchu fonematycznego.
T- TAJEMNICZY WORECZEK
Cel: rozwijanie wrażliwości słuchowej dziecka oraz usprawnianie aparatu mowy.
U – UCHO SŁYSZY
Cel: kształtowanie umiejętności różnicowania bodźców słuchowych oraz rozwijanie pamięci słuchowej.
W – WIATRACZKI
Cel: ćwiczenie oddechowe, którego celem jest pogłębienie oddechu, wydłużenie fazy oddechowej oraz rozruszanie przepony.