Ważenie tornistrów
W październiku w naszej szkole Zespół ds. Promocji zdrowia przeprowadził akcję ważenia tornistrów. Przebadano 12 klas. Wykonano trzy pomiary:
1 – tornister pełny
2 – tornister tylko z rzeczami potrzebnym tego dnia w szkole
3 – tornister pusty
Krótkie podsumowanie pomiarów:
Plecak pełny najcięższy/najlżejszy (kg) |
Największa różnica między pomiarem 1 a 2 (kg) |
Plecak pusty najcięższy/najlżejszy (kg) |
|
1a |
3,1 / 1,4 |
0,4 |
1,3 / 0,4 |
1b |
3,1 / 1,9 |
0,7 |
1,2 / 0,4 |
1c |
4,5 / 2,6 |
0,8 |
1,3 / 0,3 |
1d |
4,8 / 2,9 |
0,5 |
1,3 / 0,4 |
2c |
5,4 / 2,3 |
2,8 |
1,5 / 0,3 |
3c |
4,7 / 2,3 |
1,1 |
1,8 / 0,3 |
4a |
6,8 / 3,4 |
2,1 |
1,2 / 0,3 |
4b |
6,5 / 4,1 |
1,5 |
1,4 / 0,5 |
4c |
6,3 / 2,7 |
2,8 |
1,6 / 0,3 |
4d |
6,2 / 4,0 |
1,3 |
1,9 / 0,3 |
5c |
7,4 / 4,4 |
0,7 |
1,0 / 0,2 |
6c |
6,2 / 2,5 |
1,0 |
1,1 / 0,3 |
Wnioski:
– najczęstszym zbędnym obciążeniem w plecakach są: dodatkowe piórniki, różne hobby, książki nie potrzebne danego dnia w szkole.
– ponadto często uczniowie mając danego dnia dużo lekcji noszą od lekcji pierwszej do ostatniej wszystkie książki, ćwiczenia, zeszyty w plecaku – nie zostawiają niczego w szafkach (szczególnie w klasach IV-VI).
– najcięższy pusty plecak ważył 1,9 kg, najlżejszy 0,2kg.
Następne badanie jest planowane w II okresie roku szkolnego 2013/2014.