Akcja ważenia tornistrów
W trosce o zdrowie milusińskich z naszej szkoły zorganizowano kolejną akcję z cyklu „ważenie tornistrów”. Przedstawiamy wyniki uzyskane z dwóch pomiarów (wyniki pomiarów w kg):
Klasy |
I | II | III | IV | V | VI |
Pomiar I |
||||||
najcięższy |
3,5 | 4,0 | 5,3 | 6,3 | 7,7 | 6,5 |
najlżejszy |
1,5 | 2,1 | 2,6 | 3,2 | 3,7 | 3,2 |
średnia masa |
2,28 | 3,57 | 3,9 | 4,45 | 4,94 | 3,97 |
Pomiar II |
||||||
najcięższy |
4,0 | 5,4 | 3,9 | 6,2 | 7,8 | 6,3 |
najlżejszy |
2,1 | 2,7 | 1,9 | 3,6 | 2,1 | 3,5 |
średnia masa |
3,16 | 3,5 | 2,94 | 4,43 | 4,5 | 4,11 |
Zważono masę samego tornistra małego – 0,3 kg i duże tornistry od 0,9 kg do1,1 kg. Ciężkie tornistry miały dzieci zarówno w młodszych klasach, jak i starszych. Masa tornistra uzależniona jest od danego dziecka, które zarówno przy I jak i II pomiarze miało bardzo ciężki tornister. Z analizy poszczególnych pomiarów okazało się, iż dziewczynki noszą więcej, chłopcy mniej. Nie nastąpiła znaczna poprawa obniżenia wagi tornistra przy II pomiarze, w kl. I były nawet cięższe. Pomiary I i II wykonane były w tym samym dniu tygodnia.
Co dzieci noszą zbędnego?:
- niepotrzebne książki i ćwiczenia
- kilka piórników
- zabawki
Kolejna akcja pokazała, że w dalszym ciągu należy zwrócić uwagę dzieci oraz rodziców, aby zabierały do szkoły właściwe podręczniki, korzystały z możliwości pozostawiania rzeczy w szafkach szkolnych. Należy także pamiętać o doborze właściwego tornistra dla dziecka biorąc pod uwagę jego ciężar własny.