{"id":45223,"date":"2018-01-28T18:25:26","date_gmt":"2018-01-28T17:25:26","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=45223"},"modified":"2018-02-02T09:53:56","modified_gmt":"2018-02-02T08:53:56","slug":"piatka-w-wielkiej-brytanii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/piatka-w-wielkiej-brytanii\/","title":{"rendered":"Pi\u0105tka w Wielkiej Brytanii"},"content":{"rendered":"
Szko\u0142a Podstawowa nr 5 uczestniczy w dw\u00f3ch mi\u0119dzynarodowych projektach. Pierwszy z nich to \u201eHealthy Minds of Europe\u201d. G\u0142\u00f3wnym celem tego projektu jest promowanie zdrowego stylu \u017cycia w r\u00f3\u017cnych aspektach i na r\u00f3\u017cnych p\u0142aszczyznach, mi\u0119dzy innymi: nowoczesna technologia i jej wp\u0142yw na codzienne \u017cycie cz\u0142owieka, nawyki \u017cywieniowe oraz ich transformacja na przestrzeni lat oraz aktywno\u015b\u0107 fizyczna i jej znaczenie. Poprzez szereg zaplanowanych zada\u0144 zach\u0119camy nie tylko do zdrowego od\u017cywiania i aktywnego sp\u0119dzania wolnego czasu, ale r\u00f3wnie\u017c do refleksji nad zachowaniem, bowiem “zdrowa szko\u0142a”, to nie tylko szko\u0142a zdrowa fizycznie, ale i przyjazna, wolna od agresji, otwarta na problemy i pomocna w ka\u017cdej sytuacji. Co wi\u0119cej, dzi\u0119ki udzia\u0142owi w tym projekcie uczniowie poznaj\u0105 bli\u017cej tradycje kraj\u00f3w partnerskich. Chcemy pokaza\u0107 uczniom, rodzicom oraz spo\u0142eczno\u015bci lokalnej istot\u0119 zdrowego od\u017cywiania i wa\u017cno\u015bci aktywno\u015bci fizycznej w naszym \u017cyciu oraz korzy\u015bci p\u0142yn\u0105cych z takich postaw.<\/p>\n
Drugi projekt \u201eCulture against failure at school\u201d skupia uczni\u00f3w z rodzin dysfunkcyjnych , maj\u0105cych trudno\u015bci w nauce. Cz\u0119sto tacy uczniowie maj\u0105 bardzo ograniczone mo\u017cliwo\u015bci poszerzania wiedzy, podr\u00f3\u017cowania czy samokszta\u0142cenia i rozwoju. Ponadto, poziom ich wiedzy og\u00f3lnej i kompetencji j\u0119zykowych r\u00f3wnie\u017c nie jest wysoki, posiadaj\u0105 s\u0142abe umiej\u0119tno\u015bci w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych, brak im motywacji do nauki i szybko si\u0119 poddaj\u0105, gdy napotykaj\u0105 wszelkiego rodzaju trudno\u015bci, jakie czekaj\u0105 na nich w szkolnej rzeczywisto\u015bci. Dlatego dzia\u0142ania projektowe maj\u0105 na celu wzbudzi\u0107 zainteresowanie otaczaj\u0105cym \u015bwiatem, ukszta\u0142towa\u0107 pozytywne nastawienie i podnie\u015b\u0107 motywacj\u0119 tych uczni\u00f3w anga\u017cuj\u0105c ich w ambitne zadania oparte na partnerstwie, kulturze i kreatywno\u015bci. Poprzez aktywny udzia\u0142 w pracach projektowych, warsztatach i obozach oraz dzi\u0119ki osobistemu zaanga\u017cowaniu w projekt uczestnicy b\u0119d\u0105 mieli mo\u017cliwo\u015b\u0107 rozwoju umiej\u0119tno\u015bci w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz umiej\u0119tno\u015bci j\u0119zykowych. Dodatkowo, naucz\u0105 si\u0119 jak pracowa\u0107 w zespole, a co najwa\u017cniejsze odzyskaj\u0105 pewno\u015b\u0107 siebie oraz poczucie w\u0142asnej warto\u015bci.<\/p>\n
Szko\u0142a w obu projektach wsp\u00f3\u0142pracuje z dwunastoma szko\u0142ami z ca\u0142ej Europy. W styczniu nauczyciele z Pi\u0105tki brali udzia\u0142 w szkoleniu w Wielkiej Brytanii, kt\u00f3rego tematyk\u0105 by\u0142o wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w edukacji. Tydzie\u0144 owocnej pracy, wyk\u0142ady oraz warsztaty pozwoli\u0142y zdoby\u0107 wiedz\u0119 na temat wykorzystania nowych program\u00f3w w pracy z uczniem. Nabyte umiej\u0119tno\u015bci zostan\u0105 w\u0142\u0105czone do pracy szko\u0142y po wcze\u015bniejszym przeszkoleniu rady pedagogicznej i zaprezentowaniu uczniom przez uczestnik\u00f3w szkolenia.<\/p>\n