{"id":4416,"date":"2013-12-05T22:56:34","date_gmt":"2013-12-05T22:56:34","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=4416"},"modified":"2013-12-05T22:56:34","modified_gmt":"2013-12-05T22:56:34","slug":"szkola-z-klasa-2-0-debata-szkolna","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/szkola-z-klasa-2-0-debata-szkolna\/","title":{"rendered":"SZKO\u0141A Z KLAS\u0104 2.0 DEBATA SZKOLNA"},"content":{"rendered":"

Przez kilka dni odbywa\u0142y si\u0119 w klasach IV-VI debaty nad szkolnym Kodeksem, kt\u00f3ry tworzyli\u015bmy w zwi\u0105zku z przyst\u0105pieniem do Projektu SZKO\u0141A Z KLAS\u0104 2.0.<\/p>\n

Uczniowie \u2013 dzi\u0119ki otrzymanym od wychowawc\u00f3w materia\u0142om i linkom do odpowiednich stron (w tym strony Szko\u0142y z klas\u0105 2.0) mieli czas na to, aby przygotowa\u0107 si\u0119 do dyskusji. Wszystkie klasy zastanawia\u0142y si\u0119 nad kilkoma zagadnieniami \u2013 przede wszystkim jak uczy\u0107 si\u0119 z m\u0105drym, wykorzystaniem technologii informacyjno \u2013 komunikacyjnej, czy i w jaki spos\u00f3b mo\u017cna korzysta\u0107 z Internetu, gdy brak nam dost\u0119pu do pracowni komputerowej. Uczestnicy wykazywali si\u0119 w tym temacie du\u017c\u0105 pomys\u0142owo\u015bci\u0105. Wiele dyskusji wzbudzi\u0142 temat praw autorskich. Uczniowie wypowiadali si\u0119 na temat tego, jak mimowolnie nie sta\u0107 si\u0119 internetowym z\u0142odziejem, ale i jak samemu nie da\u0107 si\u0119 okra\u015b\u0107! Wszyscy zgodni byli, i\u017c Internet nie jest jedynym i nieomylnym \u017ar\u00f3d\u0142em wiedzy, bowiem informacje, jakie czerpiemy z sieci powinni\u015bmy weryfikowa\u0107. Ciekawych przemy\u015ble\u0144 dostarczyli uczniowie w kwestii sposob\u00f3w komunikowania si\u0119 w sprawach szkolnych z nauczycielami i kolegami, co znalaz\u0142o swoje odzwierciedlenie w ostatecznej wersji Kodeksu. O bezpiecze\u0144stwie w sieci uczniowie klas IV \u2013 VI wiedzieli bardzo du\u017co, bowiem w naszej szkole m\u00f3wi si\u0119 na ten temat cz\u0119sto i szczeg\u00f3\u0142owo. Osobnym punktem dyskusji sta\u0142 si\u0119 udzia\u0142 os\u00f3b starszych w wykorzystaniu TIK w \u017cyciu codziennym. Wielu uczni\u00f3w przyzna\u0142o, i\u017c cz\u0119sto rodzice lub dziadkowie prosz\u0105 ich o pomoc lub rad\u0119.<\/p>\n

Po zako\u0144czeniu debat klasowych do nauczycieli zalogowanych w Projekcie sp\u0142yn\u0119\u0142y klasowe propozycje Kodeks\u00f3w, z kt\u00f3rych w ramach debaty szkolnej zosta\u0142 wy\u0142oniony jeden obowi\u0105zuj\u0105cy w naszej szkole Kodeks korzystania z TIK. W debacie szkolnej otwartej przez p. Donat\u0119 Malinowsk\u0105 \u2013 Reszel udzia\u0142 wzi\u0119li przedstawiciele wszystkich klas z naszej szko\u0142y. M\u0142odsi zabierali g\u0142os r\u00f3wnie cz\u0119sto, jak starsi. Uczniowie jeszcze raz przedyskutowali i om\u00f3wili wraz z prowadz\u0105c\u0105 debat\u0119 Katarzyn\u0105 \u0141ukaszewsk\u0105 wszystkie punkty Kodeksu. Ka\u017cdy uczestnik debaty szkolnej otrzyma\u0142 na pami\u0105tk\u0119 plakietk\u0119 z logo Szko\u0142y z klas\u0105 2.0.<\/p>\n

KODEKS KORZYSTANIA Z TIK<\/strong><\/p>\n

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 IM. MIESZKA I<\/strong><\/p>\n

W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM<\/strong><\/p>\n

WYPRACOWANY W RAMACH DEBATY SZKOLNEJ<\/strong><\/p>\n

NA PODSTAWIE PROPOZYCJI KLASOWYCH<\/strong><\/p>\n

1. Wszyscy uczniowie oraz nauczyciele naszej szko\u0142y korzystaj\u0105 z pracowni komputerowych oraz tablic multimedialnych podczas zaj\u0119\u0107 lekcyjnych i pozalekcyjnych.<\/p>\n

2. Zar\u00f3wno w czasie zabawy, jak i nauki z Internetu korzystamy m\u0105drze i bezpiecznie, weryfikujemy zdobywane informacje.<\/p>\n

3. Nie jeste\u015bmy z\u0142odziejami, wi\u0119c nie kradniemy \u2013 zawsze podajemy \u017ar\u00f3d\u0142a, linki, nazwy stron, z kt\u00f3rych korzystali\u015bmy bawi\u0105c si\u0119 i pracuj\u0105c.<\/p>\n

4. Wykorzystujemy TIK do pomocy chorym kolegom – przesy\u0142amy notatki, wa\u017cne informacje, a wraz z rodzicami regularnie korzystamy z e-dziennika i strony internetowej szko\u0142y.<\/p>\n

5. Ustalamy jasne zasady korzystania z komputer\u00f3w w czytelni i dy\u017cury w czasie \u201ekomputerowych przerw\u201d w pracowni.<\/p>\n

6. Jeste\u015bmy bezpieczni i rozwa\u017cni w czasie zabaw w sieci, wiemy, czego nie wolno uczniom do 13 roku \u017cycia.<\/p>\n

7. Poka\u017cemy rodzicom i dziadkom, \u017ce komputer z dost\u0119pem do Internetu to po\u017cyteczne i m\u0105dre urz\u0105dzenie.<\/p>\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t