{"id":3891,"date":"2013-11-14T17:11:03","date_gmt":"2013-11-14T17:11:03","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=3891"},"modified":"2013-11-14T17:11:03","modified_gmt":"2013-11-14T17:11:03","slug":"wazenie-tornistrow","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/wazenie-tornistrow\/","title":{"rendered":"Wa\u017cenie tornistr\u00f3w"},"content":{"rendered":"

W pa\u017adzierniku w naszej szkole Zesp\u00f3\u0142 ds. Promocji zdrowia przeprowadzi\u0142 akcj\u0119 wa\u017cenia tornistr\u00f3w. Przebadano 12 klas. Wykonano trzy pomiary:<\/p>\n

1 \u2013 tornister pe\u0142ny<\/p>\n

2 \u2013 tornister tylko z rzeczami potrzebnym tego dnia w szkole<\/p>\n

3 \u2013 tornister pusty<\/p>\n

Kr\u00f3tkie podsumowanie pomiar\u00f3w:<\/span><\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
<\/td>\n\n

Plecak pe\u0142ny najci\u0119\u017cszy\/najl\u017cejszy<\/b><\/p>\n

(kg)<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

Najwi\u0119ksza r\u00f3\u017cnica mi\u0119dzy pomiarem 1 a 2 (kg)<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

Plecak pusty najci\u0119\u017cszy\/najl\u017cejszy<\/b><\/p>\n

(kg)<\/b><\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

1a<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

3,1 \/ 1,4<\/p>\n<\/td>\n

\n

0,4<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,3 \/ 0,4<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

1b<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

3,1 \/ 1,9<\/p>\n<\/td>\n

\n

0,7<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,2 \/ 0,4<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

1c<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

4,5 \/ 2,6<\/p>\n<\/td>\n

\n

0,8<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,3 \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

1d<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

4,8 \/ 2,9<\/p>\n<\/td>\n

\n

0,5<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,3 \/ 0,4<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

2c<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

5,4 \/ 2,3<\/p>\n<\/td>\n

\n

2,8<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,5<\/b> \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

3c<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

4,7 \/ 2,3<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,1<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,8<\/b> \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

4a<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

6,8 \/ 3,4<\/p>\n<\/td>\n

\n

2,1<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,2 \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

4b<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

6,5 \/ 4,1<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,5<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,4 \/ 0,5<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

4c<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

6,3 \/ 2,7<\/p>\n<\/td>\n

\n

2,8<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,6<\/b> \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

4d<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

6,2 \/ 4,0<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,3<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,9<\/b> \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

5c<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

7,4 \/ 4,4<\/p>\n<\/td>\n

\n

0,7<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,0 \/ 0,2<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n

\n

6c<\/b><\/p>\n<\/td>\n

\n

6,2 \/ 2,5<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,0<\/p>\n<\/td>\n

\n

1,1 \/ 0,3<\/p>\n<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

Wnioski:<\/span><\/p>\n

– najcz\u0119stszym zb\u0119dnym obci\u0105\u017ceniem w plecakach s\u0105: dodatkowe pi\u00f3rniki, r\u00f3\u017cne hobby, ksi\u0105\u017cki nie potrzebne danego dnia w szkole.<\/p>\n

– ponadto cz\u0119sto uczniowie maj\u0105c danego dnia du\u017co lekcji nosz\u0105 od lekcji pierwszej do ostatniej wszystkie ksi\u0105\u017cki, \u0107wiczenia, zeszyty w plecaku \u2013 nie zostawiaj\u0105 niczego w szafkach (szczeg\u00f3lnie w klasach IV-VI).<\/p>\n

najci\u0119\u017cszy pusty plecak wa\u017cy\u0142 1,9 kg<\/span><\/strong>, najl\u017cejszy 0,2kg.<\/p>\n

Nast\u0119pne badanie jest planowane w II okresie roku szkolnego 2013\/2014.<\/p>\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t