{"id":33231,"date":"2016-11-09T19:24:33","date_gmt":"2016-11-09T18:24:33","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=33231"},"modified":"2016-11-09T19:24:33","modified_gmt":"2016-11-09T18:24:33","slug":"pazdziernik-miesiacem-bibliotek-szkolnych-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/pazdziernik-miesiacem-bibliotek-szkolnych-2\/","title":{"rendered":"PA\u0179DZIERNIK MIESI\u0104CEM BIBLIOTEK SZKOLNYCH"},"content":{"rendered":"

Biblioteka nie jest po to, by by\u0142a w paki pozamykana, <\/em>
\nalbo do ozdoby s\u0142u\u017c\u0105ca, jest po to, by by\u0142a powszechnie u\u017cytkowana.
\nJ. Lelewel<\/em><\/p>\n

Mi\u0119dzynarodowy Miesi\u0105c Bibliotek Szkolnych<\/strong> uczcili\u015bmy w naszej szkole licznymi imprezami i konkursami. Celem ca\u0142ej akcji by\u0142o wyeksponowanie roli biblioteki jako szczeg\u00f3lnego miejsca w szkole, zwr\u00f3cenie uwagi na korzy\u015bci p\u0142yn\u0105ce z czytania oraz zach\u0119cenie uczni\u00f3w do systematycznego odwiedzania biblioteki. Poni\u017cej prezentujemy harmonogram obchod\u00f3w w Szkole Podstawowej nr 5.<\/p>\n

24-28 pa\u017adziernika 2016 r.:<\/p>\n

    \n
  1. G\u0142o\u015bne czytanie fragment\u00f3w z ksi\u0105\u017cek przez uczni\u00f3w z Ko\u0142a mi\u0142o\u015bnik\u00f3w ksi\u0105\u017cki – 24.10.2016r.<\/li>\n
  2. Przeprowadzenie debaty w\u015br\u00f3d uczni\u00f3w \u201eKsi\u0105\u017cka naszym przyjacielem\u201d.<\/li>\n
  3. Og\u0142oszenie konkursu plastycznego dla klas IV-VI \u2013 na najciekawszy rysunek promuj\u0105cy ksi\u0105\u017ck\u0119 pt. \u201eW pustyni i w puszczy\u201d.<\/li>\n<\/ol>\n
      \n
    1. Og\u0142oszenie konkursu literackiego dla klas II, III \u201eMoje zako\u0144czenie\u201d na napisanie nowego, zaskakuj\u0105cego zako\u0144czenia wybranej ksi\u0105\u017cki\/opowiadania.<\/li>\n
    2. Pasowanie na czytelnika uczni\u00f3w z klas pierwszych.<\/li>\n
    3. Na ka\u017cdej przerwie mini konkurs literacki “Czytam wi\u0119c wiem\u201d.<\/li>\n<\/ol>\n
        \n
      1. Zaj\u0119cia z bajkoterapii w klasach drugich.<\/li>\n
      2. Kiermasz zak\u0142adek do ksi\u0105\u017cek wykonanych przezI. Szwarczy\u0144sk\u0105.<\/li>\n<\/ol>\n

        PASOWANIE NA CZYTELNIKA<\/strong><\/p>\n

        My uczniowie pierwszej klasy, Tobie Ksi\u0105\u017cko, przyrzekamy, <\/em><\/p>\n

        \u017be szanowa\u0107 Ci\u0119 b\u0119dziemy, krzywdy zrobi Ci \u00a0nie damy.<\/em><\/p>\n

        Obowi\u0105zk\u00f3w czytelnika b\u0119dziemy przestrzega\u0107 pilnie<\/em><\/p>\n

        \u00a0i z twych rad i twych m\u0105dro\u015bci korzysta\u0107 od dzi\u015b usilnie! Przyrzekamy !<\/em><\/p>\n

        Takimi s\u0142owami uczniowie klas pierwszych z\u0142o\u017cyli uroczyste \u015blubowanie na czytelnika<\/strong>. Wcze\u015bniej pierwszoklasi\u015bci uczestniczyli w zaj\u0119ciach bibliotecznych, podczas kt\u00f3rych zapoznali si\u0119 z regulaminem biblioteki, zasadami wypo\u017cyczania ksi\u0105\u017cek oraz ze szkolnym ksi\u0119gozbiorem. Uroczysto\u015b\u0107 pasowania na czytelnika odby\u0142a si\u0119 27 pa\u017adziernika 2016 r<\/strong>. Przygotowali j\u0105 uczniowie z Ko\u0142a Mi\u0142o\u015bnik\u00f3w Ksi\u0105\u017cki<\/strong>, kt\u00f3rzy z tej okazji zaprezentowali inscenizacj\u0119 pt. \u201eS\u00f3jka\u201d<\/em><\/strong>.<\/em> W ten spos\u00f3b wprowadzili swych m\u0142odszych koleg\u00f3w w poczet czytelnik\u00f3w biblioteki szkolnej i w czekaj\u0105cy na nich \u015bwiat ksi\u0105\u017cek. Pierwszoklasi\u015bci mieli r\u00f3wnie\u017c okazj\u0119 do wykazania si\u0119 wiedz\u0105 ze znajomo\u015bci bajek i ba\u015bni. Na zako\u0144czenie ka\u017cdy ucze\u0144 otrzyma\u0142 zak\u0142adk\u0119 do ksi\u0105\u017cki.<\/p>\n

        \u00a0<\/strong><\/p>\n

        \u201eKa\u017cdy z nas jest wa\u017cny\u201d<\/strong> to temat kolejnych zaj\u0119\u0107 z bajkoterapii, w kt\u00f3rych udzia\u0142 wzi\u0119\u0142y klasy II a ,II b, II c. II d, II e, II f i III a, uczniowie wys\u0142uchali\u00a0 bajki terapeutycznej <\/strong>\u201eBajka o pszcz\u00f3\u0142ce\u201d autor: Anna Grodzka.<\/strong> Dob\u00f3r utworu nie by\u0142 przypadkowy. Mia\u0142 on na celu wspieranie w dzieciach poczucia w\u0142asnej warto\u015bci, budowanie poczucia bycia wa\u017cnym, podnoszenie wiary w siebie, u\u015bwiadomienie sobie w\u0142asnych przymiot\u00f3w. Nasze spotkanie rozpocz\u0119\u0142o si\u0119 od zabawy powitanki, nast\u0119pnie dzieci spo\u015br\u00f3d roz\u0142o\u017conych obrazk\u00f3w przedstawiaj\u0105cych r\u00f3\u017cne zwierz\u0119ta wybra\u0142y to zwierz\u0119, kt\u00f3re przypomina ich cechy charakteru- wady lub zalety. Nast\u0119pnie dzieci wys\u0142ucha\u0142y bajki. Uczniowie odpowiadali na zadane pytania przez nauczycielk\u0119 dotycz\u0105ce wys\u0142uchanego opowiadania. By\u0142a zabawa \u201eDary dw\u00f3ch wr\u00f3\u017cek\u201d \u2013 dz. zastanawia\u0142y si\u0119 w czym s\u0105 najlepsze. Nauczycielka roz\u0142o\u017cy\u0142a r\u00f3\u017cne obrazki, spo\u015br\u00f3d kt\u00f3rych dzieci wybra\u0142y dwa \u2013 dary dw\u00f3ch wr\u00f3\u017cek. Po wyborze po kolei ka\u017cdy je prezentowa\u0142. Nasze spotkanie zako\u0144czy\u0142o kolorowaniem obrazka \u201eMoje zwierz\u0105tko\u201d- z kt\u00f3rym dzieci identyfikowa\u0142y si\u0119 podczas pierwszej zabawy. Oczywi\u015bcie nie oby\u0142o si\u0119 bez wsp\u00f3lnych zdj\u0119\u0107.<\/p>\n

        \n\n \t\t\n\t\t\t\t