{"id":31276,"date":"2016-10-05T20:28:01","date_gmt":"2016-10-05T18:28:01","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=31276"},"modified":"2016-10-05T20:28:01","modified_gmt":"2016-10-05T18:28:01","slug":"jezyk-migowy-w-szkole","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/jezyk-migowy-w-szkole\/","title":{"rendered":"J\u0119zyk migowy w szkole"},"content":{"rendered":"

Prze\u0142amywanie barier komunikacyjnych to dobry spos\u00f3b na rozmow\u0119 o tolerancji a my chcemy, \u017ceby nasi uczniowie byli otwarci. Nauka j\u0119zyka migowego na pewno to u\u0142atwi.<\/p>\n

W naszej szkole j\u0119zyka migowego ucz\u0105 si\u0119 dzieci z klasy II c w ramach projektu \u201eMigaj\u0105ce przedszkola, migaj\u0105ce szko\u0142y\u201d. Organizacja nowatorskich zaj\u0119\u0107 odbywa si\u0119 wraz z bezpo\u015brednim udzia\u0142em t\u0142umacza pani\u0105 Agnieszk\u0105 Wypych oraz os\u00f3b nies\u0142ysz\u0105cych jako co-trener\u00f3w.<\/p>\n

Rozpocz\u0119li\u015bmy nauk\u0119 od podstawowych gest\u00f3w zwi\u0105zanych ze \u015brodowiskiem dziecka – rodzin\u0105, szko\u0142\u0105, zabaw\u0105, zainteresowaniami. Uczymy si\u0119 poprzez zabaw\u0119 i piosenki, w kt\u00f3rych s\u0142owa zast\u0119pujemy gestami. Istnieje bardzo du\u017co korzy\u015bci p\u0142yn\u0105cych z tej edukacji. Nast\u0119puje stymulacja rozwoju intelektualnego, sprawno\u015bci manualnej, \u0107wiczenie mimiki, rozw\u00f3j wyobra\u017ani przestrzennej, pami\u0119ci oraz koncentracji.<\/p>\n

Nauka j\u0119zyka migowego w szkole to \u201ebardzo dobry pomys\u0142\u201d. To jedna z tych dobrych praktyk, o kt\u00f3rych warto m\u00f3wi\u0107.<\/p>\n

Zaj\u0119cia maj\u0105 za zadanie przybli\u017cy\u0107 oraz zjednoczy\u0107 dwie formy komunikacji -werbaln\u0105 i manualn\u0105, jak r\u00f3wnie\u017c maj\u0105 s\u0142u\u017cy\u0107 integracji obu \u015brodowisk. Istotna jest promocja pozytywnego wizerunku osoby nies\u0142yszanej w\u015br\u00f3d najm\u0142odszych oraz wskazanie dzieciom na obecno\u015b\u0107 w \u015bwiecie do kt\u00f3rego przynale\u017c\u0105, os\u00f3b z uszkodzeniami s\u0142uchu, kt\u00f3rych komunikacja jest znacznie utrudniona.<\/p>\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t