{"id":30740,"date":"2016-10-01T13:30:08","date_gmt":"2016-10-01T11:30:08","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=30740"},"modified":"2016-10-01T13:30:33","modified_gmt":"2016-10-01T11:30:33","slug":"30740-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/30740-2\/","title":{"rendered":"Jesie\u0144 w bibliotece"},"content":{"rendered":"

\u201eIdzie jesie\u0144\u201d<\/span><\/p>\n

W dniach 22- 28 wrze\u015bnia 2016 roku, w ramach zaj\u0119\u0107 z bajkoterapii, w bibliotece Szko\u0142y Podstawowej nr 5 odby\u0142y si\u0119 lekcje biblioteczne. Skierowane by\u0142y do uczni\u00f3w klas drugich. Ich celem by\u0142o niwelowanie l\u0119ku przed nieznanym oraz om\u00f3wienie zmian jakie zachodz\u0105 w przyrodzie jesieni\u0105. Zaj\u0119cia rozpocz\u0119\u0142y si\u0119 od wys\u0142uchania opowiadania pt. \u201eIdzie jesie\u0144\u201d i rozmowy na temat l\u0119ku. Nast\u0119pnie uczniowie rozmawiali o zmianach jakie zachodz\u0105 w przyrodzie jesieni\u0105. Wszystkie klasy bezb\u0142\u0119dnie odpowiada\u0142y na pytania do tekstu oraz wykona\u0142y przepi\u0119kne portrety Je\u017cy. Prace zosta\u0142y wywieszone w galerii biblioteki.<\/p>\n

\u201eBajka o wr\u00f3belku\u201d<\/span><\/p>\n

W dniu 29 wrze\u015bnia 2016 roku, w ramach zaj\u0119\u0107 z bajkoterapii, uczniowie klas pierwszych wys\u0142uchali tekstu pt. \u201eBajka o wr\u00f3belku\u201d. Celem tych zaj\u0119\u0107 by\u0142o niwelowanie l\u0119ku przed szko\u0142\u0105. Dzieci z uwag\u0105 wys\u0142ucha\u0142y bajki, a nast\u0119pnie wspomagane przez nauczyciela m\u00f3wi\u0142y o swoich uczuciach i emocjach, jakie wi\u0105\u017c\u0105 si\u0119 z przychodzeniem do szko\u0142y.<\/p>\n

Podczas zaj\u0119\u0107 zastosowano techniki, kt\u00f3re pomagaj\u0105 w wyra\u017caniu emocji: zabawa w iskierk\u0119, malowanie drzewa klasy oraz zwierz\u0105tek z kt\u00f3rymi si\u0119 uto\u017csamiaj\u0105. Klasy bezb\u0142\u0119dnie odpowiada\u0142y na pytania do tekstu oraz wykona\u0142y przepi\u0119kne prace plastyczne.<\/p>\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t