{"id":2938,"date":"2013-05-27T20:38:44","date_gmt":"2013-05-27T20:38:44","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=2938"},"modified":"2013-05-27T20:38:44","modified_gmt":"2013-05-27T20:38:44","slug":"czwartoklasisci-w-stacji-ekologicznej-storczyk-uniwersytetu-wroclawskiego-w-karpaczu","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/czwartoklasisci-w-stacji-ekologicznej-storczyk-uniwersytetu-wroclawskiego-w-karpaczu\/","title":{"rendered":"Czwartoklasi\u015bci w Stacji Ekologicznej \u201eStorczyk\u201d Uniwersytetu Wroc\u0142awskiego w Karpaczu"},"content":{"rendered":"

W dniu 18 maja br. grupa uczni\u00f3w klas IV\u00a0 pod opiek\u0105 Pa\u0144 Donaty Malinowskiej-Reszel, Violetty Szymczak oraz Marii Szymkowiak,\u00a0 wyruszy\u0142a na trzydniowe \u00a0zaj\u0119cia terenowe do Karpacza. Celem \u00a0wyjazdu by\u0142o promowanie zdrowego stylu \u017cycia oraz poznawanie przyrody, a w szczeg\u00f3lno\u015bci Karkonoskiego Parku Narodowego, jego flory i\u00a0 fauny oraz walor\u00f3w chronionego\u00a0 krajobrazu. Karpacz przywita\u0142 nas pi\u0119knym s\u0142o\u0144cem, a\u00a0 Stacja Ekologiczna \u201eStorczyk\u201d Uniwersytetu Wroc\u0142awskiego w G\u00f3rnym Karpaczu cisz\u0105 w\u015br\u00f3d g\u00f3r\u00a0 i zieleni oraz\u00a0 czystym powietrzem i niezapomnian\u0105 atmosfer\u0105 pi\u0119knej architektury . \u00a0<\/p>\n

Nasz\u0105 przygod\u0119\u00a0 rozpocz\u0119li\u015bmy od spotkania z Pani\u0105 Karolin\u0105 w Centrum Informacji KPN. Nasz przewodnik po kr\u00f3tkim wprowadzeniu przy pomocy najnowszych \u015brodk\u00f3w multimedialnych zabra\u0142 nas na\u00a0 spacer Dolin\u0105 Wilczego Potoku. Trasa \u015bcie\u017cki wiod\u0142a pocz\u0105tkowo w\u015br\u00f3d \u0142\u0105k, a nast\u0119pnie wchodzi\u0142a w tereny le\u015bne, dwukrotnie przecina\u0142a Wilczy Potok, a ostatni odcinek prowadzi\u0142 wzd\u0142u\u017c malowniczego potoku \u0141omniczka. Na trasie d\u0142ugo\u015bci 3,6 km ustawionych by\u0142o 8 pulpit\u00f3w informacyjnych o tematyce botanicznej, le\u015bnej, geomorfologicznej, faunistycznej i ornitologicznej.<\/p>\n

Drugi dzie\u0144\u00a0 rozpocz\u0119li\u015bmy od spotkania z przewodniczk\u0105 g\u00f3rsk\u0105. Zaj\u0119cia rozpocz\u0119li\u015bmy od zwiedzania \u015awi\u0105tyni Wang. Nast\u0119pnie wyruszyli\u015bmy\u00a0\u00a0 do Domku My\u015bliwskiego, po drodze by\u0142y interesuj\u0105ce zadania oraz legendy. Naszym celem by\u0142o dotarcie do Kot\u0142a Ma\u0142ego Stawu oraz schroniska Samotnia. Cel osi\u0105gn\u0119li\u015bmy , a droga powrotna okaza\u0142a si\u0119 r\u00f3wnie inspiruj\u0105ca. Na szlaku spotkali\u015bmy gospodarza KPN – Pana dyrektora dr in\u017c. Andrzeja Raj, kt\u00f3ry bardzo mi\u0142o z nami porozmawia\u0142 oraz zrobili\u015bmy sobie pami\u0105tkow\u0105 fotografi\u0119 .<\/p>\n

Trzeci dzie\u0144 zaj\u0119\u0107 przywita\u0142 nas niezwykle interesuj\u0105cym elementem kultury i historii Karkonoszy – zio\u0142olecznictwem.\u00a0 Nasi uczniowie dowiedzieli si\u0119 jak w pracowniach laborant\u00f3w mo\u017cna by\u0142o otrzyma\u0107 r\u00f3\u017cnorodne proszki, olejki, ma\u015bci, esencje, czy napary, kt\u00f3rych stosowanie mia\u0142o zapewni\u0107 szybkie ozdrowienie. S\u0142uchali\u015bmy ciekawie opowiedzianych poda\u0144 i legend o srogim Duchu G\u00f3r – Korzenniku. \u00a0Najwi\u0119kszym zainteresowaniem cieszy\u0142o si\u0119 ogl\u0105danie ro\u015blin pod binokularem, ich rysowanie oraz rozpoznawanie zi\u00f3\u0142 w ogrodzie.<\/p>\n

Czas\u00a0 min\u0105\u0142 bardzo szybko i nadesz\u0142a pora powrotu\u00a0 do domu. Ka\u017cdy uczestnik zaj\u0119\u0107 otrzyma\u0142 pami\u0105tkowy dyplom oraz ksi\u0105\u017cki. Mam nadzieje, \u017ce nasze zaj\u0119cia odkry\u0142y r\u0105bka tajemnicy o karkonoskich laborantach, przybli\u017cy\u0142y niekt\u00f3re skomplikowane procesy zachodz\u0105ce w g\u00f3rskich \u015brodowiskach oraz pozwoli\u0142y zapozna\u0107 si\u0119\u00a0 z dzia\u0142aniami Karkonoskiego Parku Narodowego prowadzonymi dla ochrony tego niezwyk\u0142ego dziedzictwa jakim jest przyroda Karkonoszy.<\/p>\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t