{"id":19612,"date":"2015-10-19T22:38:06","date_gmt":"2015-10-19T20:38:06","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?p=19612"},"modified":"2015-10-19T22:39:40","modified_gmt":"2015-10-19T20:39:40","slug":"klasy-czwarte-opanowaly-telewizje-polska-i-polskie-radio","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/klasy-czwarte-opanowaly-telewizje-polska-i-polskie-radio\/","title":{"rendered":"Klasy czwarte opanowa\u0142y Telewizj\u0119 Polsk\u0105 i Polskie Radio"},"content":{"rendered":"

W pa\u017adzierniku wszystkie klasy czwarte wybra\u0142y si\u0119 na wycieczk\u0119 do Warszawy, gdzie zwiedzi\u0142y Telewizj\u0119 Polsk\u0105 i zobaczy\u0142y j\u0105 z zupe\u0142nie innej perspektywy. Zwiedzi\u0142y studio nr 5, gdzie nagrywa si\u0119 g\u0142\u00f3wnie du\u017ce formaty audycji rozrywkowych, kiedy\u015b Teatr Telewizji czy \u201eWielk\u0105 gr\u0119\u201d, dzi\u015b np. program \u201eJaka to melodia?\u201d czy \u201eFina\u0142 WO\u015aP\u201d.\u00a0 Mia\u0142y okazj\u0119 zobaczy\u0107 jak wygl\u0105da studio nowatorskiego talk \u2013 show \u201e\u015awiat si\u0119 kr\u0119ci\u201d. Kamery, mikrofony, scenografia \u2013 to wszystko zrobi\u0142o na dzieciach ogromne wra\u017cenie. Ale najwi\u0119ksz\u0105 uciech\u0119 sprawi\u0142a im mo\u017cliwo\u015b\u0107 zobaczenia studia, gdzie tego dnia nagrywany by\u0142 kolejny odcinek bajki dla dzieci \u201eDomisie\u201d. Amelka, Pysia, Bazyli i Eryk powitali dzieci z otwartymi ramionami, pozowali do zdj\u0119\u0107 i odpowiadali na wszystkie pytania.<\/p>\n

Na zako\u0144czenie dzieci uda\u0142y si\u0119 do muzeum Telewizji Polskiej, gdzie Hubert Waliszewski z ch\u0119ci\u0105 podzieli\u0142 si\u0119 ca\u0142\u0105 swoj\u0105 wiedz\u0105 o historii XI muzy. Pokaza\u0142 pierwszy telewizor na licencji radzieckiej zbudowany w Polsce, st\u00f3\u0142 monta\u017cowy, czarno \u2013 bia\u0142e kamery telewizyjne, a tak\u017ce Kulfona, Monik\u0119, Jacka i Agatk\u0119. Te popularne postaci z dzieci\u0119cych program\u00f3w wzbudzi\u0142y sentyment nie tyle u dzieci, co u ich opiekun\u00f3w.<\/p>\n

Kolejnym punktem programu by\u0142o zwiedzanie Polskiego Radia. Dzieci obserwowa\u0142y audycj\u0119 \u201ena \u017cywo\u201d, dzi\u0119ki czemu zobaczy\u0142y \u201eod kuchni\u201d prac\u0119 redaktor\u00f3w, realizator\u00f3w i pracownik\u00f3w obs\u0142ugi technicznej. Zapozna\u0142y si\u0119 z histori\u0105 Radia, widzia\u0142y jak praca Radia wygl\u0105da dzisiaj. Mia\u0142y okazj\u0119 zobaczy\u0107 jak wygl\u0105da redakcja i studio emisyjne Programu 1, Programu 2 i Programu 4 \u2013 Czw\u00f3rki, newsroom, czy Portal polskieradio.pl.<\/p>\n

Najwi\u0119ksze wra\u017cenie zrobi\u0142y na dzieciach warsztaty \u201eSekrety radia\u201d, podczas kt\u00f3rych zosta\u0142y przeniesione w krain\u0119 radiowych czar\u00f3w. Tam zamieni\u0142y si\u0119 w potwory morskie, a \u201e\u0142apacz d\u017awi\u0119k\u00f3w\u201d nagrywa\u0142 wszystkie ich odg\u0142osy.\u00a0 Efektem tego spotkania by\u0142o w\u0142asne, minis\u0142uchowisko wypalone na p\u0142ycie CD.<\/p>\n

\n\n \t\t\n\t\t\t\t