{"id":656,"date":"2011-12-04T12:33:36","date_gmt":"2011-12-04T12:33:36","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?page_id=656"},"modified":"2011-12-04T12:33:36","modified_gmt":"2011-12-04T12:33:36","slug":"save-today-change-tomorrow-projekt-ii-2008-2010","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/save-today-change-tomorrow-projekt-ii-2008-2010\/","title":{"rendered":"Save today, change tomorrow-projekt II 2008-2010"},"content":{"rendered":"

W roku szkolnym 2008\/2009 otrzymali\u015bmy akceptacj\u0119 Narodowej Agencji w Warszawie na kolejne dwa lata projektowe pod tytu\u0142em \u201eChange today, save tomorrow\u201d. Prace w projekcie pod k\u0105tem ochrony \u015brodowiska podobnie jak w latach poprzednich zawiera\u0142y okre\u015blony plan pracy w\u0142\u0105czaj\u0105cy uczni\u00f3w, nauczycieli a tak\u017ce rodzic\u00f3w i \u015brodowisko lokalne.<\/p>\n

\u00a0Pa\u0144stwa wsp\u00f3\u0142pracuj\u0105ce :<\/p>\n

\u2022 Niemcy \u2013 szko\u0142a z Munster<\/p>\n

\u2022 Norwegia \u2013 szko\u0142a z Kristiansand<\/p>\n

\u2022 Turcja- szko\u0142a z Konyi<\/p>\n

\u2022 Polska \u2013 szko\u0142a z Ostrowa Wielkopolskiego<\/p>\n

Projekt \u201eChange TODAY – save TOMORROW\u201d koncentruje wsp\u00f3lne dzia\u0142anie na r\u00f3\u017cnych aspektach ochrony \u015brodowiska, szczeg\u00f3lnie dotycz\u0105cych zmian klimatycznych. Ochrona \u015brodowiska jest spraw\u0105 zar\u00f3wno na poziomie europejskim jak i og\u00f3lno\u015bwiatowym. Uczniowie powinni by\u0107 \u015bwiadomi zagro\u017ce\u0144, posiada\u0107 wiedz\u0119 na temat zasob\u00f3w \u015bwiatowych i negatywnego wp\u0142ywu zanieczyszcze\u0144 \u015brodowiska. Maj\u0105 szans\u0119 dostrzec konkretne przyk\u0142ady europejskiej i \u015bwiatowej wsp\u00f3\u0142pracy w tym temacie. Dzi\u0119ki realizacji wsp\u00f3lnych zada\u0144, uczniowie s\u0105 \u015bwiadomi faktu, i\u017c realizacja g\u0142\u00f3wnych problem\u00f3w \u015brodowiska naturalnego jest mo\u017cliwa tylko przy wsp\u00f3\u0142pracy mi\u0119dzynarodowej i wzajemnym wsparciu.<\/p>\n

Istotne jest natychmiastowe dzia\u0142anie. Wszelkie kroki podj\u0119te dzisiaj i zmiany w post\u0119powaniu wp\u0142yn\u0105 pozytywnie na warunki \u017cycia w przysz\u0142o\u015bci. Podstawow\u0105 rol\u0105 projektu jest u\u015bwiadomienie uczniom odpowiedzialnego korzystania z zasob\u00f3w naturalnych. Musimy krytycznie spojrze\u0107 na nasze zachowanie w \u017cyciu codziennym. Wa\u017cnym aspektem projektu jest danie uczniom szansy poszukiwania i odkrywania konkretnych przyk\u0142ad\u00f3w i sposob\u00f3w ochrony \u015brodowiska.<\/p>\n

Nasze dzia\u0142ania skupiaj\u0105 si\u0119 na:<\/p>\n

– warunkach \u015brodowiska i klimatu;<\/p>\n

– recyclingu i redukcji odpad\u00f3w;<\/p>\n

– alternatywnych \u017ar\u00f3d\u0142ach energii;<\/p>\n

– oszcz\u0119dzaniu energii.<\/p>\n

Materia\u0142y dydaktyczne wypracowane w ramach programu:<\/p>\n