{"id":3792,"date":"2013-10-24T21:13:08","date_gmt":"2013-10-24T21:13:08","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?page_id=3792"},"modified":"2013-10-24T21:13:08","modified_gmt":"2013-10-24T21:13:08","slug":"od-dzis-pracuje-na-swoj-sukces","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/szkola-z-klasa\/od-dzis-pracuje-na-swoj-sukces\/","title":{"rendered":"Od dzi\u015b pracuj\u0119 na sw\u00f3j sukces"},"content":{"rendered":"
W \u015brod\u0119 12 czerwca uczniowie Szko\u0142y Podstawowej nr 5 ucz\u0119szczaj\u0105cy na zaj\u0119cia rozwijaj\u0105ce zainteresowania uczni\u00f3w szczeg\u00f3lnie uzdolnionych plastycznie, prowadzonych w ramach projektu systemowego \u201eOd dzi\u015b pracuj\u0119 na sw\u00f3j sukces\u201d, wraz z opiekunkami \u2013 Iwon\u0105 Szwarczy\u0144sk\u0105 i Beat\u0105 Olszak odwiedzi\u0142y \u201eGaleri\u0119 33\u201d mieszcz\u0105c\u0105 si\u0119 przy ul. Wiosny Lud\u00f3w 17.<\/p>\n
Celem naszej wizyty by\u0142o zapoznanie si\u0119 z tw\u00f3rczo\u015bci\u0105 Stanis\u0142awa Ha\u0142aczka oraz Marii Gowarzewskiej. Po Galerii oprowadza\u0142 nas Szymon Wojtak \u2013 m\u0142ody artysta plastyk, asystent kuratora wystaw oraz jego pomocnik, dwunastoletni Kuba.<\/p>\n
Po ogl\u0105dni\u0119ciu prac wy\u017cej wymienionych artyst\u00f3w, pod czujnym okiem pana Szymona, dzieci inspirowane wystawionymi pracami przyst\u0105pi\u0142y do tw\u00f3rczej pracy. Wybran\u0105 przez siebie technik\u0105 (dominowa\u0142y pastele olejne) wykona\u0142y przepi\u0119kne obrazy przedstawiaj\u0105ce m.in. kwiaty, krajobrazy, architektur\u0119. Nie zabrak\u0142o r\u00f3wnie\u017c abstrakcji.<\/p>\n
Na zako\u0144czenie wszyscy m\u0142odzi arty\u015bci wykonali sobie pami\u0105tkowe zdj\u0119cie. Pe\u0142ni artystycznych prze\u017cy\u0107 powr\u00f3cili\u015bmy do szko\u0142y.<\/p>\n
W \u015brod\u0119 29 maja 2013 roku uczniowie z klas I-III, ucz\u0119szczaj\u0105cy na zaj\u0119cia rozwijaj\u0105ce zainteresowania uczni\u00f3w szczeg\u00f3lnie uzdolnionych plastycznie w ramach projektu systemowego \u201eOd dzi\u015b pracuj\u0119 na sw\u00f3j sukces\u201d, prowadzonych przez Iwon\u0119 Szwarczy\u0144sk\u0105 i Beat\u0119 Olszak, brali udzia\u0142 w zaj\u0119ciach otwartych pod kierunkiem pani Iwony. Na zaproszenie przyby\u0142a r\u00f3wnie\u017c pani dyrektor szko\u0142y Dorota Cie\u015bla.<\/p>\n
Zaj\u0119cia poprzedzi\u0142 spacer do szkolnego ogr\u00f3dka, gdzie na skalniku dzieci mog\u0142y podziwia\u0107 wiosenne kwiaty, m.in. wielobarwne bratki.<\/p>\n
P\u00f3\u017aniej, mimo nadci\u0105gaj\u0105cej ulewy w doskona\u0142ych humorach, pe\u0142ni inwencji tw\u00f3rczej i pomys\u0142owo\u015bci wykona\u0142y prac\u0119 zbiorow\u0105 przedstawiaj\u0105c\u0105 wiosenn\u0105 \u0142\u0105k\u0119. Na d\u0142ugi arkusz papieru co chwil\u0119 zlatywa\u0142y si\u0119 wyci\u0119te z kolorowego papieru: motyle, biedronki, pszcz\u00f3\u0142ki. W\u015br\u00f3d traw wyrasta\u0142y barwne kwiaty, a paj\u0105ki prz\u0119d\u0142y swoje nici. Przez moment czuli\u015bmy si\u0119 jak na prawdziwej \u0142\u0105ce. Brakowa\u0142o tylko zapachu kwiat\u00f3w i traw. Ostateczna praca bardzo spodoba\u0142a si\u0119 nie tylko nam, ale r\u00f3wnie\u017c pani dyrektor oraz rodzicom. Taka forma wsp\u00f3\u0142pracy bardzo si\u0119 sprawdzi\u0142a i zapewne powt\u00f3rzymy j\u0105 jeszcze nie raz.<\/p>\n
W \u015brod\u0119 22 maja uczniowie ucz\u0119szczaj\u0105cy na zaj\u0119cia rozwijaj\u0105ce zainteresowania uczni\u00f3w szczeg\u00f3lnie uzdolnionych plastycznie, prowadzonych w ramach projektu systemowego \u201eOd dzi\u015b pracuj\u0119 na sw\u00f3j sukces\u201d, wraz z opiekunkami \u2013 Iwon\u0105 Szwarczy\u0144sk\u0105 i Beat\u0105 Olszak odwiedzi\u0142y Powiatow\u0105 Galeri\u0119 Sztuki Wsp\u00f3\u0142czesnej w Ostrowie Wielkopolskim. Na miejscu serdecznie powita\u0142 nas Cezary Janiszewski \u2013 dyrektor Galerii oraz Barbara Zab\u0142ocka – specjalista ds. ekspozycyjnych Powiatowej Galerii Sztuki Wsp\u00f3\u0142czesnej w Ostrowie Wielkopolskim – projektant, grafik komputerowy i scenograf.<\/p>\n
Celem naszej wizyty by\u0142o zapoznanie z tw\u00f3rczo\u015bci\u0105 Anny Szymanek \u2013 absolwentki\u00a0 wroc\u0142awskiej PWSSP (obecnie ASP), kt\u00f3ra od 50. lat zajmuje si\u0119 ceramik\u0105, malarstwem i rysunkiem. Jest autork\u0105 60 wystaw indywidualnych, uczestniczk\u0105 oko\u0142o 250 prezentacji zbiorowych i oko\u0142o 100 plener\u00f3w. Jej prace znajduj\u0105 si\u0119 w zbiorach wielu galerii i muze\u00f3w w Polsce i poza jej granicami oraz w licznych kolekcjach prywatnych na ca\u0142ym \u015bwiecie.<\/p>\n
W drugiej cz\u0119\u015bci spotkania ze sztuk\u0105 nasi \u201emali arty\u015bci\u201d, pod czujnym okiem pani Basi, wykonali przepi\u0119kne prace inspirowane tw\u00f3rczo\u015bci\u0105 Anny Szymanek. Tematem prac by\u0142y ksi\u0119\u017cniczki w r\u00f3\u017cnych ods\u0142onach w wykonaniu dziewczynek oraz fantazyjne stworki wykonane przez ch\u0142opc\u00f3w. Rysunki naszych uczni\u00f3w bardzo spodoba\u0142y si\u0119 prowadz\u0105cej zaj\u0119cia, a pan Cezary nie omieszka\u0142 zaprosi\u0107 nas na kolejne spotkania. Wybierzemy si\u0119 na pewno!<\/p>\n
Zaj\u0119cia dla dzieci z trudno\u015bciami w czytaniu i pisaniu, zagro\u017conych ryzykiem dysleksji odbywaj\u0105 si\u0119 1 raz w tygodniu w grupie klas I-II i 2 razy w tygodniu w klasach trzecich. Celem zaj\u0119\u0107 jest rozwijanie umiej\u0119tno\u015bci czytania i pisania, poprzez zr\u00f3\u017cnicowane \u0107wiczenia stymuluj\u0105ce zaburzone funkcje percepcyjne. Rozwijanie\u00a0 spostrzegawczo\u015bci wzrokowej, s\u0142uchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawno\u015bci grafomotorycznej. Dzieci na zaj\u0119ciach ucz\u0105 si\u0119 przez zabaw\u0119, korzystaj\u0105 z r\u00f3\u017cnorodnych pomocy dydaktycznych uzyskanych w ramach projektu.<\/p>\n
Specjalistyczne zaj\u0119cia rewalidacyjne dla klasy I w ramach projektu unijnego \u201eOd dzi\u015b pracuje na sw\u00f3j sukces\u201d odbywaj\u0105 si\u0119 \u015brednio raz w tygodniu po godzinie. Uczestniczy w nich tr\u00f3jka dzieci z klasy I integracyjnej posiadaj\u0105ca orzeczenie o potrzebie kszta\u0142cenia specjalnego. Zaj\u0119cia w przewa\u017caj\u0105cej cz\u0119\u015bci sk\u0142adaj\u0105 si\u0119 z \u0107wicze\u0144 og\u00f3lnorozwojowych na salce Radosnej Szko\u0142y, z \u0107wicze\u0144 na sali fitness, maj\u0105ce na celu poprawi\u0107 zakres motoryki du\u017cej i ma\u0142ej, wp\u0142yn\u0105\u0107 na procesy u\u0142atwiaj\u0105ce zapewnienie dzieciom stabilizacji i koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej. W czasie zaj\u0119\u0107 du\u017co przeprowadzanych jest \u0107wicze\u0144 pozwalaj\u0105cych dzieciom okre\u015bli\u0107 strony, utrwali\u0107 schemat swojego cia\u0142a czy doprecyzowa\u0107 lub wywo\u0142a\u0107 ruchy naprzemienne. W ci\u0105gu minionych miesi\u0119cy odby\u0142y si\u0119 te\u017c jedne zaj\u0119cia z udzia\u0142em dzieci zdrowych z elementami Klanzy.<\/p>\n
\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 W ramach realizacji projektu systemowego \u201eOd dzi\u015b pracuj\u0119 na sw\u00f3j sukces\u201d realizowany\u00a0 jest\u00a0 program\u00a0 przeznaczony\u00a0 dla\u00a0 uczni\u00f3w\u00a0 klas pierwszych, drugich\u00a0 i\u00a0 trzecich\u00a0 pt.,, Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy\u201d. G\u0142\u00f3wnym celem programu\u00a0 jest skorygowanie istniej\u0105cych zaburze\u0144 statyki cia\u0142a i doprowadzenie \/o ile to mo\u017cliwe\/ do stanu zadawalaj\u0105cego oraz niedopuszczenie do powstania wad postawy cia\u0142a- gdy zaistniej\u0105 warunki sprzyjaj\u0105ce ich powstaniu. Zaj\u0119cia\u00a0 maj\u0105 te\u017c\u00a0 na uwadze harmonijny rozw\u00f3j psychofizyczny i psychomotoryczny uczni\u00f3w. Wiadomym jest, \u017ce systematyczno\u015b\u0107,\u00a0 wszechstronno\u015b\u0107 \u0107wicze\u0144 i dok\u0142adno\u015b\u0107 ich wykonywania dzia\u0142a profilaktycznie i zapobiega wadom postawy.\u00a0 Natomiast\u00a0 ukierunkowane dzia\u0142ania psychofizyczne\u00a0 hamuj\u0105\u00a0 i niweluj\u0105 istniej\u0105ce ju\u017c odchylenia od normy. Zaj\u0119cia odbywaj\u0105 si\u0119 cztery razy w tygodniu i ciesz\u0105 si\u0119 du\u017cym powodzeniem w\u015br\u00f3d uczni\u00f3w.<\/strong><\/p>\n W ramach projektu \u201eOd dzi\u015b pracuj\u0119 na sw\u00f3j sukces\u201d realizowane s\u0105 w naszej szkole zaj\u0119cia dla uczni\u00f3w z trudno\u015bciami w zdobywaniu umiej\u0119tno\u015bci matematycznych z klas trzecich. Maj\u0105 one na celu wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju, kszta\u0142towanie umiej\u0119tno\u015bci s\u0142u\u017c\u0105cych zdobywaniu wiedzy, nabywanie i rozwijanie umiej\u0119tno\u015bci liczenia. W trakcie zaj\u0119\u0107 wa\u017cne jest dostosowanie wymaga\u0144 do indywidualnych mo\u017cliwo\u015bci dzieci. Stosowane s\u0105 r\u00f3\u017cnorodne metody i formy pracy. Prowadzone s\u0105 z u\u017cyciem r\u00f3\u017cnorodnych \u015brodk\u00f3w dydaktycznych pobudzaj\u0105cych aktywno\u015b\u0107 uczni\u00f3w: matematyczne gry planszowe, karty matematyczne \u201eRachmistrz\u201d, piramida matematyczna M2 z tabliczk\u0105 mno\u017cenia, programy komputerowe np. \u201ePorusz umys\u0142\u201d, tablica interaktywna, itp. W zaj\u0119ciach uczestniczy o\u015bmioro trzecioklasist\u00f3w. Prowadz\u0105ca Anna Roszak<\/p>\nZaj\u0119cia dla uczni\u00f3w z trudno\u015bciami w zdobywaniu umiej\u0119tno\u015bci matematycznych<\/h2>\n