{"id":3737,"date":"2013-11-05T17:57:59","date_gmt":"2013-11-05T17:57:59","guid":{"rendered":"http:\/\/sp5.osw.pl\/?page_id=3737"},"modified":"2013-11-05T17:57:59","modified_gmt":"2013-11-05T17:57:59","slug":"grosik","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/sp5.net.pl\/grosik\/","title":{"rendered":"\u201eOd grosika do z\u0142ot\u00f3wki\u201d"},"content":{"rendered":"
Program \u201eOd grosika do z\u0142ot\u00f3wki\u201d adresowany jest do uczni\u00f3w klas II i III szko\u0142y podstawowej. Propozycje zawarte w Programie stanowi\u0105 unikaln\u0105 na polskim rynku edukacyjnym ofert\u0119 wzbogacaj\u0105c\u0105 do\u015bwiadczenia dzieci o wiedz\u0119 i umiej\u0119tno\u015bci przydatne we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie jako pocz\u0105tek edukacji ekonomicznej najm\u0142odszych.<\/p>\n
Podejmowane w ramach programu dzia\u0142ania maj\u0105 na celu rozbudzenie ciekawo\u015bci poznawczej uczni\u00f3w, a stawiane dzieciom zadania umo\u017cliwiaj\u0105 nabycie praktycznych umiej\u0119tno\u015bci w mi\u0142ej, opartej na zabawie atmosferze. Uczniowie zyskuj\u0105 mo\u017cliwo\u015b\u0107 podejmowania zada\u0144 o r\u00f3\u017cnym stopniu trudno\u015bci, kt\u00f3rych celem jest stwarzanie warunk\u00f3w do rozwijania samodzielno\u015bci w podejmowaniu decyzji finansowych, umacnianie wiary we w\u0142asne si\u0142y i mo\u017cliwo\u015bci oraz zach\u0119canie do realizacji zamierzonych cel\u00f3w.<\/p>\n
<\/a><\/p>\n W miesi\u0105cu styczniu zaczynamy mi\u0119dzygalaktyczn\u0105 podr\u00f3\u017c. Po zapoznaniu si\u0119 z listem od Grosika startujemy na planet\u0119 Grosik. To tutaj poznamy poj\u0119cia: moneta, banknot, nomina\u0142, bilon, awers i rewers, z\u0142oty i grosz. Ka\u017cdy z nas podr\u00f3\u017cnik\u00f3w po\u0107wiczy sobie umiej\u0119tno\u015b\u0107 przeliczania pieni\u0119dzy.<\/p>\n W marcu uczniowie odbyli podr\u00f3\u017c po planecie Skarbonka. Wprowadzi\u0142a ona dzieci w tematyk\u0119 oszcz\u0119dzania – gromadzenia nie tylko pieni\u0119dzy, ale te\u017c oszcz\u0119dzania \u015brodowiska przyrodniczego, przedmiot\u00f3w codziennego u\u017cytku, w\u0142asnego zdrowia, czasu w\u0142asnego i innych.\u00a0 Podr\u00f3\u017cnicy ustalili w jaki spos\u00f3b mo\u017cna przechowywa\u0107 pieni\u0105dze.<\/p>\n W ci\u0105gu czwartego miesi\u0105ca naszej galaktycznej podr\u00f3\u017cy poszerzyli\u015bmy swoj\u0105 wiedz\u0119 na temat reklamy i jej wp\u0142ywu na decyzje dotycz\u0105ce zakup\u00f3w. Uczyli\u015bmy si\u0119, w jaki spos\u00f3b \u201enie da\u0107 si\u0119 reklamie\u201d. Om\u00f3wili\u015bmy rady na udane i racjonalne\u00a0 zakupy, poznali\u015bmy sposoby wyboru najlepszego produktu.\u00a0 Na zako\u0144czenie pobytu na planecie\u00a0 Zabawka wykonali\u015bmy \u201eKlasow\u0105 map\u0119 dobrych zakup\u00f3w\u201d.<\/p>\nCZE\u015a\u0106 TO MY KLASY II<\/h2>\n
UCZYMY SI\u0118 PRZECHOWYWA\u0106 OSZCZ\u0118DNO\u015aCI<\/strong><\/h2>\n
W KWIETNIU STARTUJEMY NA PLANET\u0118 ZABAWKA<\/b><\/h2>\n